dissabte, 27 de febrer del 2010

Funda de llibreta

Aquesta funda l'he feta jo amb feltre i teles de patchwork barrejades. És molt fàcil de fer, així que us animo a fer-la.



El que la fa encara més fàcil és la manejabilitat del feltre, un material molt agraït que es pot treballar de moltes maneres.

A continuació us deixo el tutorial per fer-lo amb les mides de la meva llibreta, que oberta fa 27cm de llarg per 17cm d'alçada.


Un cop tenim les mides, tallem un rectangle de feltre de les mides següents: 39x18 cm, és a dir, la mida de la llibreta més un tros per banda perquè s'agafi a les tapes (jo hi he afegit 6 cm per banda, una mica menys de la meitat de l'ample de la tapa) i d'alçada he afegit un centímetre més per les costures.



Quan ja tenim el feltre tallat només cal doblegar els centímetres que hem afegit de més i començar a fer fistó per dalt i per baix de manera que quedin les butxaques fetes.


A continuació triem el dibuix que posarem a la part frontal. Jo m'he decantat per aquest sol que he trobat per internet, que m'ha agradat molt i crec que ofereix moltes possibilitats:
Un cop escollida la imatge, la calquem en plàstic transparent i retallem el cercle central i els triangles dels rajos del sol. Ara només cal escollir les teles. Per fer el sol jo he escollit feltre taronja i n'he retallat la forma. Pels triangles dels rajos he escollit dues teles de patchwork diferents. Els he copiat i n'he fet les aplicacions. Pel cercle central he escollit una altra tela de patchwork.

Quan he tingut els sol muntat l'he aplicat al centre del feltre lila de manera que quan la llibreta esta tancada es veu mig sol per cada cantó. I aquest és el resultat final